söndag 21 augusti 2011

Inspiration

Googlar runt och tittar på klipp på YouTube. Har fått många nya idéer på tårtor jag skulle vilja göra. Funderar på att göra 2 portioners tårtor. Mest för att få testa lite olika dekorationstyper. Jag vill, jag vill, jag vill! Men vill heller inte baka en massa, som sedan får slängas för att ingen orkar äta upp det. Funderar på att göra egen sugar paste och/eller mmf (baserad på mars. Båda är sånt man täcker tårta med. Marsipan funkar också. Köpt sp blir så dyrt om man bara vill testa sig fram lite. Vet inte om det är svårare att täcka en liten tårta än en 10 portioners. Det lär jag väl märka. Men har börjat gilla utmaningar skarpt. Sätta mig själv på prov.
I morgon kör jag igång skapandet igen.
Published with Blogger-droid v1.7.2

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar