lördag 16 juli 2011

Kakmonster muffins

Till helgens kalas gjorde jag även kakmonster muffins. Gör valfria muffins. Låt dom svalna helt. Gör smörkräm och färga i valfri färg. Jag valde orginalfärgen blå. Ta sen ca 100 g kokos och färga i samma färg som smörkrämen. Jag använde pastafärg från wilton. Fick skaka kokosen länge i påsen för att det skulle bli jämnblått. Till ögonen använde jag mintmentos och sugarpaste. Både vit och svart till pupillerna. Mentosen räckte inte till alla monster. Så då fick jag göra egna. Fäste dom m lite smörkräm. Skar sedan bort en bit på maryland cookies. Skar ett ganska djupt snitt i muffinsen och sen ett till, så en klyfta åker bort. Bredde på lite smörkräm på den skurna delen och tryckte in den i muffinsen. KLART!!!
Published with Blogger-droid v1.7.2

1 kommentar:

  1. Wow! Jag är sååå imponerad av allt du bakat! Såååå snyggt! Jag ligger verkligen i lä! Testa gäena att göra egna cupcakesformar, de e så enkelt!

    SvaraRadera