tisdag 6 september 2011

Doptårta - Cake Dummy

Gjorde för ett tag sen egen MMF. Det var länge sen nu och kom inte ihåg hur kladdigt det var. Och hur gummilik den blir som färdig. Skapligt ok att kavla. Men ack så kladdig den blir i kombination med vatten. Mer om det sen. Har aldrig täckt en fyrkantig tårta innan. Inte en rektangulär heller för den delen. Men tror att oddsen för mig blev sämre i och med MMFen. Ska testa någon gång med sugarpaste istället. Kanske går det lättare? Jag hoppas det.
Köpte för ett tag sen två olika cake dummys. En fyrkantig och en rund. Den tårtan jag gjorde ikväll gjorde jag av den fyrkantiga cake dummyn. Dummyn är gjord av frigolit. Och för att täcka den behöver man pensla frigoliten med vatten innan man lägger på sugarpasten eller MMF.

Pratade med syrran idag om att göra en doptårta till hennes son. Han ska inte döpas igen. Utan till hans dopdag som är i oktober. Eftersom dom svarta conversen blev provskor. Så tänkte jag använda dom till denna cake dummy. Valde att inte ha några blommor på den. Funderade ett tag på det, men valde bort det mot en tuffare tårta. När jag redan hade valt stjärnorna istället för blommor kom jag på att conversen har egentligen en stjärna på sig. Så tyckte det passade bra med stjärnor. Det blev en killig tårta med lite tuffare stuk.







Sjuan hamnade nog lite på sned. Men det gick inte att flytta den för den vita mmf:en hade redan blivit svartfärgad av den svarta färgen.



Svart är väl inte den optimala dopfärgen man brukar välja. Men tycker att det kan funka ändå.

Published with Blogger-droid v1.7.2

1 kommentar: