onsdag 13 april 2011

Hur man gör lyktor

Det du behöver är en tallrik, pensel, glitter, glasbehållare, lim och papper som underlag.

Jag börjar med att vika pappret jag ska använda som underlag. Ska du göra flera lyktor m olika färger, använder jag olika papper för att inte få fel färg på lyktan.
Sen håller jag upp en stor klick m lim på tallriken, det går åt en hel del. Så använd ett billigt lim. Sen börjar jag limma insidan av lyktan eller vinglaset eller vad man nu vill glittra. Sen öser jag bara i en hög med glitter. Skakar runt det som man gör när man bröar en sockerkaksform. När det är klart brukar jag vända lyktan upp och ner och banka ur allt överflödigt glitter. I och med att pappret har ett veck är det smidigt att hälla tillbaka glittret i burken igen. Sen ställer du undan lyktan så den får torka. När du kan se glittret genom överallt, är den klar.
Eftersom jag nyss gjorde mina lyktor, får ni se det slutliga resultatet i morgon.
Published with Blogger-droid v1.6.8

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar